2011. március 7., hétfő

Parkoló rendszer a „cityben”

Kis városunkban most a fizetéses parkolás bevezetése van napirenden. Elsejétől bevezették, megvolt a felzúdulás, a hangos többség ellene, a csendes kisebbség (köztük jómagam is) pedig mellette érvelgetett. Az ellenzők tábora megkérdőjelezte a pénzszedés jogosságát, lopásnak, csalásnak és egy újabb adónak kiabálta ki az új fizetéses parkolási rendszert. Az még hagyján, hogy mit ért a pórnép a közjavak teóriáiból - mert nem sokat, az biztos - de megértjük a hangoskodást, a szokás hatalom, nincs többé ingyen ebéd és ez fáj, hát uram bocsá’. Na de még messze nincs vége a bulinak. Itt van a másik szereplő, a kivitelező hivatal, és máris kezdődik a bénázás.

Az első nap tapasztalatát leszűrve a városháza konkluziói a következőek :
„Azért nem adtak rögtön az elején lehetőséget a bérletvásárlásra, hogy aki teheti, nélkülözze gépkocsiját, hiszen a városközpontban több a jármű, mint a parkolóhelyek száma – közölte a műszaki igazgató.” – (székelyhon.ro)

Nem értem a rációt. Pont azok lennének a bérletesek akik lakhatási és egyéb kötöttségeik miatt nem, vagy csak részben tudják nélkülözni a központban való parkolást. Akkor most ezek finanszírozzák meg a hivatal próbálkozásait maximált áron!? De milyen próbaidő ez tulajdonképpen ? Egyáltalán, hogy fog kiderülni, hogy mennyi bérlet kellene ha egyelőre nem is lehet azokat igényelni!? Nincs itt fordítva vakarózás?

Olyan sokat azért nem is kell gondolkodnunk a fonákságon mert már jön is rá a magyarázat:
„A célt ebből a szempontból elértük, bőven van megállóhely a polgármesteri hivatal előtt, a Kossuth Lajos utcában és a Bethlen Gábor utcában is” – összegezte az első nap tapasztalatait a városháza műszaki igazgatója.” – (székelyhon.ro)
(Erről egyébként saját szememmel is meggyőződtem a napokban, és a a parkolóhelyek fele tényleg üres!)

Gratulálok !
Ha ez volt a cél - hogy üresen álljanak a parkolóhelyek a városközpontban - akkor máris megvan a siker!

Azonban valamit mégsem értek! Miért nincs bérlet, Uraim!? Akár többféle is!?
Csak sejtem, hogy az optimális kihasználtság volna a cél a parkolás és a forgalom szempontjából is. Avagy parkosítani szeretnék az üresen maradt parkolóhelyeket? Na de akkor miért kellett kialakítani őket és automatákkal felszerelni? Továbbá, ha autómentesebb központot szeretnének akkor az autósforgalom korlátozásával egyidejüleg nem kellene fokozni a tömegközlekedést is? A mostani félóránként induló buszokkal nem igazán hatékony az ügyinétzés a városban. Ez utóbbi kérem nem infrastruktúrális beruházás, csak szabályozást igényel, esetleg a szerződés újratárgyalását a tömegközlekedést működtető céggel. Ha nem, akkor félmegoldás az egész, és nem fog működni.

Nem értem, hogy mit csinálnak, illetve azt nem, hogy mit miért nem csinálnak! Vajon ők értik?
A nagyobbik probléma szerintem az, hogy ők sem.
Végső soron találunk magyarázatot erre a jelenségre is a népi bölcsességek között. Azt szokták mondani errefelé székelyesen, hogy:
“Egyszer legyen pocsolya, s aztán béka is lesz benne.”
Na így már értem !

1 megjegyzés:

  1. Frissítés a témához:

    Bunta polgármester ma reggel közölte az egyik helyi rádió műsorában, hogy lesz éves bérlet és, hogy amúgy minden ok.
    Az előbbi már haladás, az utóbbit meg nem hiszem.

    Hol maradt a tömegközlekedés bővítése?

    VálaszTörlés