Újdonság a piacon. Egy újabb netes vásárlási típus jelent meg, a Közösségi vásárlásoké. Ilyen oldalak a következők: a Magyarországon működő www.bonuszbrigad.hu, vagy Erdélyben a www.reddeal.ro.
Nagy árkedvezmények (50%), nagyobb tételű vásárlás esetén, főleg szolgáltatásoknál. A netes toborzás segítségével, ha összegyűl egy vásárlói csoport, megvan a kedvezményes ár a klienseknek, egyenként is.
A szolgáltató cégnek pedig megvan egy minimális foglalása a termékeire. Természetesen, ezen kívül még reklám is, hisz részletes termékleírások szerepelnek a hirdetésekben. A szolgáltató cégek a termékeikkel való reklámozáson kívül, kihasználatlan kapacitásaikat kötik le ilyen módon, tehát bevételt optimalizálnak (yield management). A felkínált, mondjuk, tíz személyes féláras vendéglői vacsora csomag pl. nem csúcsidőre szól, illetve nem egyszerre, felosztódik egyesével az ajánlat vendégenként (vagy vendégpáronként) külön időpontokra, az szerint, ahogy a vendéglő optimalizálni tudja a férőhelyei kihasználtságát.
Főleg a vendéglátóipar, és wellnesz szolgáltatások területén terjed ez az új vásárlási típus. A közösségi vásárlás modellje főleg ezen szolgáltatás-típusoknál igazán működőképes, itt tud igazi árkedvezményt generálni, hiszen az alapja elsősorban az üres kapacitások felhasználása, a meglévő, fix kapacitások optimális kihasználtsága.
A modell alapjai a szolgáltatások esetében gazdaságilag mindenképp megalapozottak, kapacitáskihasználtságot optimalizál, miközben termékkel reklámoz, és mindezt kombinálja a netes vásárlás előnyeivel.
Azt sajnálom csak, hogy ez a Közösségi vásárlások modellje valószínűleg, csak a nagyvárosokban fog meghonosodni.
Ime egy példa, hogy milyen termékre nem illik ez a modell: http://penzcsinalok.transindex.ro/seer/?p=71 . Jobban mondva a modellel nincs probléma, csak épp nem lehet mindenre ráhúzni még a szolgáltatások területén sem.
VálaszTörlés