Visszautasíthatatlanul jó árat kínál mindegyik reklám. Egyesével. De vajon hogy csapódik ez le a rádióhallgatónál, a kliensnél, aki naponta több száz jobbnál jobb és elszalaszthatatlannak tűnő ajánlattal bombázódik. Egyszóval frusztráló.
Csőlátásra vall az, amikor a cégek azt hiszik, hogy az ajánlatuk – tekintve a szokatlanul nagy, 50 – 60% -os vagy még annál nagyobb mértékű diszkontokat – bombabiztosan hat. Lehet, hogy bombabiztosan hatnak ezek a reklámok, csak épp fordított értelemben. Nem generálnak többletvásárlást, de szétrombolják a vásárlók ingerküszöbét, nem hatásos, mivel megszokottá válnak a nagy árkedvezmények.
Ez az egyik probléma, a másik pedig az, hogy a vásárlóknak, a romló gazdasági körülmények hatására egyre kisebb költségvetéssel rendelkeznek, racionalizálniuk kell. Kategórián belül és kategóriák között is. A megcsappant büdzséjükkel szemben álló, a korábbi életszínvonalukon kialakuló szerteágazó fogyasztási igényeik közül szelektálniuk kell. Lemondanak egyes dolgokról és csak a leg szükségesebbet engedhetik meg maguknak mindaddig, amíg kilátásaik nem javulnak. Nem fognak bármit is megvenni, - ellentétben a reklámozók feltételezéseikkel - ami pillanatnyilag nem szükséges, csak azért mert az jó árban van. Tehát a többlet-vásárlásra ösztönző akciók nem működnek ilyenkor.
Hogyan is érintik a tömeges árkedvezmények a vásárlókat ilyen válságos helyzetben?
Hogyan élik meg a tömérdek jó ajánlatot? Úgy, hogy elszalasztották, le kellett mondjanak róla. Tehát frusztrálva érzik magukat, hogy most és ebben a pillanatban (amikor a helyzet adott) nem rendelkeznek elegendő pénzzel a jó ajánlatok kihasználásához. Soha vissza nem térő alkalom, amit elszalasztnak. Hogyne frusztrálná az embert, hisz az igény az illető termékre már rég ott lappangott benne, csakhogy nem engedhette meg magának a magas árat. És most, amikor itt volna a sosem remélt alkalom, a fél ár… hát most sem! Biztonságból nem teheti, bizonytalan a holnap, nem költheti el minden pénzét, nem adósodhat el.
Nem értem kinek hiányzik ez a plusz stresszhelyzet? Miért nem fogják fel a kereskedők, reklám szakik, hogy ezekkel a módszerekkel a mostani, beszűkült választási lehetőségek mellett nemhogy segítenének a vásárlónak, hanem készakarva frusztrálják.
A vásárló jól dönt, a reklámozók pedig nem. Nagyon tévúton járnak. A többlet-fogyasztásra ösztönző reklámok alkalmatlanok a mostani helyzetben.
Ellenben vannak más módszerek, melyek megkönnyítenék a vásárlók dolgát az egyre nehezedő döntéseikben. Tiszta, átlátható, a minőségre és a termék előnyeire fókuszáló információk, az illető termék használatának racionalitását bemutató szempontok, egyáltalán a döntések és a szelektálás megkönnyítését elősegítő kiszolgálás.
Amint találkozom ilyenekkel megírom.
;-)
Ezért hallgatok én bulgár rádiókat. Meg norvéget.
VálaszTörlésHúha! Én még idáig nem jutottam. :) És ott milyen reklámok mennek?
VálaszTörlés